Om mig

Om at være kvinde i slut30erne i dagens Danmark, med den lille krølle, at det tilsynelande ikke skal være let at producere et barn. Lidt tanker på vejen, inden vi giver helt op og anskaffer os en hundehvalp. Eller to.

lørdag den 7. januar 2006

HSG - Hun Sagde det Gjorde ondt!

Ok, røntgenfotograferingen af nogle af mine indre dele er overstået, og jeg er så småt kommer over choket over hvor pinefuld oplevelsen var. Eller så er jeg blot meget pivet. Scenariet var måske heller ikke det bedste: Jeg får lov at vade rundt i bar røv og sokker, hen til røntgenbriksen, for fuld skue af genboerne (indtil gardinerne trækkes for), sætter mig og venter på overlægen, mens sygeplejersken fortæller mig en lille historie. Historien er om denne unge kvinde, som også skulle igennem denne famøse HSG kort før jul, og hun var også blevet advaret af sin læge. Hun havde ovenikøbet researchet lidt på nettet, og fundet frem til flere skrækhistorier. Det korte af det lange var, at hun lå dér med benene i stigbøjlerne, alle intrumenter var klar, overlægen havde også indfundet sig, da hun hulkende rejser sig op og nægter at gennemføre det. "Forståeligt nok" siger sygeplejersken så. Godt så! Men jeg blev der, gennemførte det, bed tænderne sammen og bandede af overlægen, og nægter at have sex de næste tre måneder. OK, overdrivelse fremmer forståelsen, men det var tydeligt at mærke at overlægen ikke selv har en skede eller en livmoderhals - eller fingerspitzgefül for den sags skyld.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

avs kan man også få en invendig røngtenundersøgelse? godt jeg kan klare mig med ultra og infra...

Lucky sagde ...

ja, nu har jeg aldrig prøvet ultra og infra, men jeg har forsøgt at beskrive hvordan HSG foregår i denne post http://ikkekunforsjov.blogspot.com/2006/01/sdan-foregr-en-hsg.html
Men ja, avs.