Om mig

Om at være kvinde i slut30erne i dagens Danmark, med den lille krølle, at det tilsynelande ikke skal være let at producere et barn. Lidt tanker på vejen, inden vi giver helt op og anskaffer os en hundehvalp. Eller to.

mandag den 21. marts 2011

At lægge æg

Jeg vil gerne starte dette indlæg med at prise morfinens virking! Jeg ved ikke hvad de brugte, men det virkede og det virkede hurtigt!

I dag skulle jeg have taget æg ud. Jeg startede med en samtale med sygeplejersken, der lagde et drop i hånden for medicinen senere, forklarede proceduren, vurderede min nervøsitetsgrad, og gav mig et par panodiler og en pille der kunne dulme mine nerver, hvis jeg synes jeg havde behov for det. Så var det at vente på min tur. Ca. en halv time før tog jeg panodilerne og valgte at droppe den afslappende pille. Så kunne jeg også selv cykle derfra senere.

Så ind på stuen hvor han blev placeret trykt i hovedenden af briksen. Et bedøvende stik ved hver æggeleder, smertestillende drop med meget effektiv og hurtigvirkende morfin, og visuel overblik via ultralydbillederne på skærmen. Ja, sommetider gjorde det ondt, men så er det altså om at sige til, så der kan komme lidt mere morfin i sprøjten!

Efter udtagning blødte jeg, hvilket jeg har fået at vide er helt normalt. Jeg var også en smule omtåget, så et lille hvil vandret i 10 minutter tog jeg mig tid til. Og blev holdt i hånden imens. Og så ellers hjem og slappe af resten af dagen, og vente spændt på antal og kvalitet.

Og nå ja - det var jo også i dag at hans vigtige bidrag belv afleveret. Jeg nåede at tænke tanken, at mændende i IVF behandling altså har den sjove tjans. Altså bortset fra hormonelle kvinder!

Ingen kommentarer: