Om mig

Om at være kvinde i slut30erne i dagens Danmark, med den lille krølle, at det tilsynelande ikke skal være let at producere et barn. Lidt tanker på vejen, inden vi giver helt op og anskaffer os en hundehvalp. Eller to.

onsdag den 21. december 2005

Skruk

Jeg har altid været én af dem der gemte mig i det fjerneste hjørne af rummet, når der var babyer i nærheden. De små, skrøbelige væsener, der tilsyneladende hyler bare jeg kigger på dem, er ikke videre tiltalende.

Alligevel er der et eller andet der har slået klik i min hjerne, for nu vil jeg have en selv. Tanken om at blande det bedste af mig og manden i mit liv i et nyt væsen, er blevet mere fristende end frygten for alt det der kan gå galt. Ud over at bebsen ville risikere at få det værste af os begge, er faren overhængende for at ende som inkompetent mor, der er bange for sit spædbarn.

Jeg forstår det ikke, for jeg er stadig den der gemmer mig i det fjerneste hjørne når jer vejrer spædbørn i luften.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Forståeligt nok.
Virker dette hersens kommentarhalløj egentlig?