Om mig

Om at være kvinde i slut30erne i dagens Danmark, med den lille krølle, at det tilsynelande ikke skal være let at producere et barn. Lidt tanker på vejen, inden vi giver helt op og anskaffer os en hundehvalp. Eller to.

fredag den 6. januar 2006

Papirarbejdet

Jeg er blevet henvist til fertilitetsbehandling på Riget. Ud over at det har kostet mig tæt på en halv liter blod i forskellige prøver, og hvad der føles som timer med fødderne plantet i lægens stigbøjler, så kommer det også til at koste mig en blækpatron eller to. Det indledende papirnusseri består af en hel del spørgsmål, som skal besvares af mig og manden i mit liv. Meget charmerende, så er mine papirer lyserøde, hvor hans er lyseblå. Og naturligvis skal jeg besvare dobbelt så mange spørgsmål som ham. Det sjoveste er dog det allerførste spørgsmål:
Taler du dansk? Hvis nej, hvilket sprog taler du så?

Og ja, det står kun på dansk.