Om mig

Om at være kvinde i slut30erne i dagens Danmark, med den lille krølle, at det tilsynelande ikke skal være let at producere et barn. Lidt tanker på vejen, inden vi giver helt op og anskaffer os en hundehvalp. Eller to.

torsdag den 19. januar 2006

Lykke er...

Jeg har det med ufrivillig barnløshed, som med et lægeleksikon. Jeg har en tendens til, at begynde at fejle en hel masse, jo længere ned i siderne og beskrivelserne jeg fortaber mig i. Du kender det sikkert. Influenza - ja, jeg er også lidt øm i kroppen. Strubehoste - det kriller også gevaldigt i halsen. Spedalskhed - min næse sidder faktisk lidt løst for tiden. Sådan også, når jeg bevæger mig rundt på nettet, og læser hos (desperate) kvinder, der alle har samme brændende ønske som jeg. Alle har de en historie, som jeg relaterer til, som jeg tænker over, i større eller mindre grad. I bund og grund er jeg heldig. Jeg er sund og rask. Manden i mit liv, værdsætter at have mig ved sin side, viser mig dagligt, at han elsker mig og er årsagen til, at jeg er lykkelig. Hvad mere har jeg egentlig behov for? Mit liv bliver ikke ringere, hvis jeg ikke bliver gravid og føder et barn. Hvis det sker, er det en berigelse, men jeg er også lykkelig uden.

2 kommentarer:

Grith sagde ...

Ja, jo mere man spekulerer i ting jo større vokser de sig. Derfor tror jeg personligt at jo mere man spekulerer i ægløsning, sex, osv. når man gerne vil være gravid, ja jo sværere gør man det for sin krop og sin psyke...naturen skal gå sin gang. Det er jo også hørt mang en gang at kvinder der ikke kunne blive gravide pludselig blev gravide når de gav op og begyndte at fokusere på andre ting...bare min mening...

Lucky sagde ...

åja, jeg giver dig fuldstændig ret, Grith, naturen må gå sin gang. Men det er lidt svært, ikke at være utålmodig efter snart 4 år. :-)